Tweetmeet in de boekenstad

Zaterdag was het clubje gezellige bibliotheektwitteraars uit de bibliotheekwereld op bezoek in Deventer. Die mensen komen uit alle geledingen van de bibliotheek en uit Nederland – en Duitsland zelfs. Rondleiding door de nieuwe bibliotheek waar we geweldig ontvangen werden. Die nieuwe bibliotheek is mooi. Ruim en licht en een aparte stilteruimte. Daarin momenteel mooie héle oude boeken van de Athenaeumbibliotheek gedisplayed. Vervolgens lunchen en daarna in de stad op zoek naar het ‘borstelwinkeltje’, waar een van ons een borstel wilde kopen. We hebben er bijna allemaal eentje gekocht. En na het zien van de foto’s wilde Halja er ook direct naar toe. Opgelet: alleen op zaterdag open en nog niet eens iedere zaterdag.

Fabiola en Peter

Foto: H. Adema

Op het eind het terras en een restaurantje. Waarom vinden we dit toch zo fijn? 🙂 .
Deventer is een geweldig  mooie stad om te bekijken – met een heleboel fijne winkels.
Ik voel me heel erg bevoorrecht om bij dit clubje fijne mensen aan te mogen sluiten. Ja, vrouwen zijn nog steeds in de meerderheid in de bibliotheekwereld. Dat wordt minder, maar ik heb het nooit erg gevonden 🙂 . Zaterdag was ik zelfs de enige man…
Afijn, ik heb een hele berg foto’s gemaakt. Je kunt het Google album bekijken als je op de foto klikt: